Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
ÖSYM Tipi
|
ÖZEL YETENEK
|
Program İçeriği
SES EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MİSYON Türk Müziği’ne ait ses icrâsı özelliklerini, klasik üslûbu ve yöresel tavrı bilimsel yaklaşım ve yöntemler uygulayarak öğretmek; ses sanatını Türk Müziği’nin köklerinden kopmadan geliştirerek gelecek nesillere aktarabilen, Türk Müziği’ni ulusal ve uluslararası düzeyde temsil edebilen, etik değerlere saygılı ve nitelikli ses icrâcıları yetiştirmek; ses icrâsı alanında yapılacak bilimsel araştırmalara zemin hazırlayarak sanatçı, akademisyen, eğitimci yetişmesine katkıda bulunmak. VİZYON Ses icrâsı alanında uygulamaya yönelik eğitimi geliştirerek sürekliliğini sağlamak, icrâ alanındaki bakış açılarının anlaşılmasını sağlayacak bilim ve sanat atmosferinin büyümesini sağlamak, bilimsel ve sanatsal üretimleri destekleyecek imkânları arttırarak öncü kurum kimliğinin devamlılığını, gelişmesini sağlamak; bu yolla Türk Müzik kültürünün ulusal ve uluslararası ölçek ve platformlarda tanınmasını ve yaygınlaşmasını sağlamak.
|
Bölüm Başkanı
Dr.Öğretim Üyesi Ayçin ÖNER
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Tarihçe
2010 yılında kurulan Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Ses Eğitimi, Çalgı Eğitimi ve Müzikoloji olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır.
2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında yapılan sınavlar sonucu Çalgı Eğitimi Bölümüne 15, Ses Eğitimi bölümüne 12, Müzikoloji Bölümüne 5 öğrenci alınarak Konservatuvarımızda lisans eğitimi başlatılmıştır.
Aynı dönemde, yüksek lisans ve doktora programları açılmış; yüksek lisansa 15, doktoraya 7 öğrenci alınarak lisansüstü öğretime de başlatılmış; Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı böylelikle Türkiye’de çok ihtiyaç duyulan ve yıllarca ihmal edilmiş bulunan Türk müziği alanında akademisyenler yetiştirme görevini de üstlenmiştir.
|
Kazanılan Derece
SES EĞİTİMİ alanında Lisans derecesi
|
Kabul Koşulları
Türk Vatandaşları için: (1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme, (3) Özel Yetenek Sınavı. Adaylar, merkezi sınav, Özel Yetenek Sınavı ve lise not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar. Uluslararası Öğrenciler için (YÖS Sınavı istemeyen programlar için): (1) Lise Diploması ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi", (2) Özel Yetenek Sınavı. Adaylar, lise not ortalamalarına ve aldıkları puanlara göre programlara girerler.
|
Üst Kademeye Geçiş
Lisans düzeyinden mezun olan öğrencilerimiz, ilgi duydukları uygun alanlarda, yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin, mezun olabilmesi için Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesinin ilgili yönetmeliklerine göre öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir. 240 AKTS tamamlamaları gerekmektedir.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Devlet radyo ve korolarında sanatçı, icracı, şef olarak görev yaparlar. Devlet ve Özel Üniversitelerde Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği alanında akademisyen, Devlet Konservatuarları, Güzel Sanatlar Fakülteleri, Müzik Öğretmenliği Programları, Güzel Sanatlar Liseleri, müzik dershanelerinde Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği öğretmeni, icracı, sanatçı olarak görev yaparlar. Yurt içi ve yurt dışı orkestralarda solist ya da üye olarak görev alırlar. Ayrıca her türlü sahne ve stüdyo çalışmalarında yönetmen görevini üstlenirler. Serbest sanatçı olarak çalışabilirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. (2) 21 inci maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir. (3) Ham başarı puanı 25.00’ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (4) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür) (5) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir. (6) (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. (7) (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
|
https://obs.hacibayram.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=3503&lang=tr
|